اخبار کنسول, بلاگ

آموزش سیستم جدید Accolades

سیستم Accolades یکی از آن ویژگی‌های پلی استیشن 5 است که وقتی با آن کار کنید، دیگر نبود آن را نمی‌توانید تصور کنید. اگر اهل بازی‌‌های آنلاین باشید برایتان بسیار کاربردی خواهد بود. واژه Accolade به معنی تحسین و تمجید است و هدف کلی از این سیستم، تشویق رفتارهای مثبت و جداسازی بازیکنان دوستانه از بازیکنان سمی یا به اصطلاح toxic می‌باشد.

شاید کنجکاو شده باشید که چگونه کار می‌کند و اصلا چه فایده‌ای دارد. تمجید از کاربران کاملا ناشناس است و به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود (همانطور که در تصویر بالا می‌بینید). این دسته‌ها را مانند مدال در نظر بگیرید. مدال‌هایی که برای کارهای مثبتی که موقع ارتباط با بازیکنان دیگر صورت می‌گیرد، دریافت می‌شوند.
تقدیر اول Helpful است برای کسانی که از طریق اعمالی مانند بخشندگی در اهدای منابع و دادن اطلاعات مفید موقع بازی، به هم‌تیمی‌های خود کمک می‌کنند.
تقدیر دوم Welcoming است برای کسانی که نسبت به دیگران رفتار دوستانه دارند. پاداش برای کسانی که از اعمال ناپسند مانند فحاشی و نژادپرستی دوری می‌کنند و اخلاقی دوست داشتنی از خود به نمایش می‌گذارند.
تقدیر سوم Good sport است برای کسانی که به طور کلی حضور مثبتی در تیم دارند و بودن‌شان را به نبود‌شان ترجیح می‌دهید. کسانی که محترم و مثبت هستند و می‌توان به آنها از نظر اخلاقی تکیه کرد.

 

چند نکته در مورد شیوه کار آن:

۱- تنها در بازی‌های آنلاین و با مچ‌میکینگ رندوم کار می‌کند. به عبارت دیگر اگر تمامی بازیکنان به بازی دعوت شده باشند و کسی رندوم و توسط خود بازی اضافه نشده باشد، کلا شامل سیستم Accolades نمی‌شود.
۲- هر نفر در هر مَچ (match به معنی یک دست بازی آنلاین) تنها یک بار قادر به تقدیر است.
۳- از دوستان خود یعنی بازیکنانی که در لیست دوستان شما حضور دارند نمی‌توانید تقدیر کنید.
۴- در هر بازی زمانی ۱۲ ساعته، تنها یک بار می‌توانید از یک بازیکن مشخص تقدیر انجام دهید.

تمامی مدال‌هایی که دریافت می‌کنید، در پروفایل شما ثبت می‌شوند؛ هم به صورت جداگانه و هم به صورت نموداری که تعداد سه نوع مدال را باهم مقایسه می‌کند. هر موقع که بخواهید ببینید آیا یک نفر شخصیت خوبی دارد یا خیر، با مراجعه به پروفایل او سریعا جوابی مختصر دریافت خواهید کرد. اگر از بازیکنان بازی Overwatch یا کاربران اکس باکس ۳۶۰ باشید، تجربه چنین چیزی را داشته اید و تاثیرش در تجربه گیمینگ آنلاین را به خوبی می‌دانید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *