آموزش, بلاگ

تفاوت ریجن های پلی استیشن (PS5) در چیست؟

از همان آغاز کار کنسول ها در دنیا بحث ریجن همیشه برای گیمر ها یک مشکل بود،زیرا کنسول های نسل ششمی دارای ریجن های متفاوتی بودند و فروشندگان و خریدار را گیج می کردند.

در این پست میخواییم اطلاعات کاملی در مورد ریجن بندی محصولات سونی پلی استیشن ، همچنین تفاوت های ریجن ها در اختیار شما قرار دهیم.

 

خوشبختانه از نسل هفتم و با آمدن کنسول PS3 ، مفهوم ریجن تا حد زیادی کمرنگ شد اما به دلیل اینکه در ایران و فروشگاه های آن از زمان قدیم اینگونه برداشت می شد که ریجن های PS5 متفاوت میتوانند برای گیمر ها ایجاد محدودیت کنند.هنوز بعد گذشت چندین سال فروشندگان کنسول ها معمولاً روی ریجن کنسول مانور می دهند تا شما را متقاعد کنند که مبلغ بیشتری برای نوع خاصی از ریجن بپردازید.

این در حالی است که حتی در نسل قبلی و روی کنسول PS4 نیز محدودیتی برای ریجن وجود نداشت . حال که وارد دوران جدید کنسول ها شده ایم ، دوباره شاهد این هستیم که بسیاری از فروشندگان برای بالا کشیدن قیمت ها انواع مختلف ریحن و کد ها را بهانه می کنند که کار بسیار غیرحرفه ای و ناپسندی است. زیرا ریجن های PS5 و کد متفاوت در کنسول PS5  و صرقا برای شناسایی محل تولید کنسول استفاده می شوند.

تفاوت ریجن های PS5‌

تولید PS5 و اصولا هر کنسول دیگری بیشتر در چین انجام می شود و این ریجن های PS5 صرفا برای پخش کردن کنسول در نقاط خاص دنیاست و اینکه معمولاً کشور های مختلف قوانین و استاندارد های خاص خود را دارند.این موضوع به خوبی نشان می دهد که تمامی کنسول های تولید شده چه در سخت افزار و چه در نرم افزار باهم یکی هستند و کوچکترین تفاوتی باهم ندارند.

خوشبختانه در کنسول PS5 برخی تفاوت های PS4 برداشته شده و دیگر نیاز نیست نگران تفاوت مشهودی بین ریجن ها باشید.یکی از این تفاوت ها که تنها در کنسول PS4 وجود داشت برعکس بودن دکمه ی دایره و ضربدر بود که تنها در ریجن ژاپن دیده می شد.خوشبختانه دیگر از این تفاوت در ریجن ژاپن و سایر ریجن های PS5 خبری نیست و کنسول PS5 به صورت یکپارچه ، چه در نرم افزار و چه در سخت افزار ، عرضه می شود.شاید تنها تفاوتی که در ریجن های مختلف کنسول وجود دارد به قسمت بیرونی بخش آن یعنی بسته بندی مربوط می شود.

 

تفاوت کد ها در چیست ؟

در کنسول PS5 برای شناسایی موقعیت جغرافیایی از کد های خاصی استفاده می شود. این کد ها هیج ارزش خاصی ندارند و هیچ کدی بر کد دیگر برتری ندارد. شما می توانید با مشاهده ی حدول بالا طریقه ی کد گزاری بر منطقه های مختلف رو ببینید.

اگر کنسول شما کد ژاپن،آمریکا و یا هر کد دیگری که در جدول بالا آمده را دارد ، هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

در نهایت کد های مختلف و تفاوت ریجن های PS5 هیچ تاثیری در اجرای بازی ها و کیفیت ساخت کنسول ندارد و همچنین مانعی برای اجرای بازی های شما نمی شود.

 

نکته مهم !!!

همان طور که می دانید برای بازی ها و ساختن اکانت بر روی ریحن های مختلف کنسول PS5 نیازی به نگرانی نیست و ریجن سخت افزاری کنسول شما بر این موضوع تاثیری ندارد. اما بعد از عرضه دیرهنگام کنسول PS5 در کشور چین صرفا برای این کشور استثنایی به وحود آمد. کنسول های ریجن ۶ یا همان ریجن چین به صورت قفل شده عرضه  می شوند و تنها اکانت های PSN  چینی و بازی های عرضه شده در این ریجن قابلیت اجرا را دارند .

 

امیدواریم که این مطلب باعث اگاهی بیشتر شما عزیزان شده باشد و خرید مطمئن تری داشته باشید .

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *