اخبار کنسول, بلاگ

آنچه که باید در مورد پلی استیشن5 بدانیم.

پلی استیشن 5 سونی در حال نزدیک شدن است

در میان بسیاری از شایعاتی که در وب می چرخند ، ما آنچه را که معتبرترین است به دست شما می رسانیم.

نمونه های اولیه که طراحی شده اند و به صورت آنلاین به بیرون درز پیدا کرده اند ، با حق ثبت اختراع طراحی سونی که در اوت گذشته در برزیل ثبت شده است مطابقت دارد.

پلی استیشن 5 دارای ظاهر V شکلی است که به نظر می رسد مرجع شماره پنجم این شرکت می باشد. این طراحی ، مانند فیلم های سینماییع علمی-تخیلی دهه 1980 ، می تواند هم آینده نگر و هم نوستالژیک به نظر برسد. به اندازه PS4 یا حتی Xbox One X باریک و  کوچک نیست و بیشتر محصولی با شکل فناوری های قدیمی است.

اگر این محصول نهایی به نظر برسد، این یک انقلاب درطرح های قبلی پلی استیشن است. سونی پاسخ دقیقی برای اظهار نظر درباره این طرح ها نداده است.

نوامبر 2019
“پیرز هاردینگ رولز” مدیر تحقیقات و تجزیه و تحلیل بازی ها در IHS Markit گفت: “من فکر می کنم ما می توانیم یک طرح PS5 به طور قابل توجهی متفاوت را شروع کنیم.” “این امکان وجود دارد که برخی از نشانه های طراحی به آن منتقل شوند.”

 

 

آرم جدید:

برخلاف تغییرات کنسول بازی های ویدیویی جدید ، سونی بعضی موارد را به شکل قبل نگه داشته است. روز دوشنبه در نمایشگاه الکترونیک مصرفی CES در لاس وگاس ، رئیس و مدیرعامل شرکت سونی بصورت تعاملی ، لوگوی جدید پلی استیشن 5 را فاش کردند که شباهت چشمگیری به آرم های قبلی کنسول دارد.
حتی تصمیم گیری برای تغییر نام کنسول جدید PS5 ، (به جای   آن مثلا PlayStation Series 5 یا چیز غیرمعمول )، برای سونی مهم بود.
لوگوی پلی استیشن 5 فاش شد.

 

مشخصات سخت افزاری – جف کیگلی( ژانویه ۲۰۲۰)

می دانیم که پلی استیشن 5 از تراشه های گرافیکی AMD استفاده خواهد کرد.
انتظار می رود پلی استیشن 5 سرعت بارگزاری بیشتری داشته باشد و صدا را بهبود بخشد. این دستگاه از اشعه ردیابی سخت افزاری برای پخش گرافیک بهتر پشتیبانی می کند و دارای هارد SSD برای دسترسی سریع به بازی ها است.

کنترلر(joystick)

سونی گفته است که پلی استیشن 5 یک کنترلر مجدداً طراحی کرده است. این شامل بازخورد بهتر و حساسیت لمسی بهبود یافته ، مانند سر و صدا و لرزش است ، بنابراین کاربران بهتر می توانند آنچه در یک بازی اتفاق می افتد را حس کنند.
“با هاپتیک ، شما واقعاً طیف وسیعی از بازخورد را احساس می کنید ، بنابراین تصادف به دیوار در اتومبیل مسابقه ای تفاوت بسیاری با تکل در زمین فوتبال دارد. شما حتی می توانید هنگامدویدن از میان زمین های مختلف در بازی ، چمن یا گل انواع مختلفی از ساخت طبیعی بافت  بازی را پیدا  و حس  کنید.،

“ریان ، مدیر عامل شرکت Sony Interactive Entertainment در پست خود نوشت. “یکی از اهداف ما با نسل بعدی عمیق تر کردن احساس غوطه وری هنگام بازی است.”

پلی استیشن 5 چه زمانی می آید و چقدر هزینه خواهد داشت؟

سونی در اکتبر گذشته تأیید کرد که کنسول در فصل تعطیلات ، تقریباً شش سال پس از ورود PS4 ، در سال 2020 راه اندازی خواهد شد. این شرکت از به اشتراک گذاشتن هزینه پلی استیشن 5 خودداری کرده است ، اما هاردینگ رولز پیش بینی کرده است PS5 اگر بیشتر نباشد ، حدود 499 دلار قیمت دارد.
این امر باید آن را با Project Scarlett ، کنسول نسل بعدی Xbox ، که برای فصل خرید تعطیلات 2020 نیز راه اندازی می شود ، رقابت کند.

اما این قیمت گذاری و زمان شروع  تولید به این معنی است که PS5 تقریباً امسال نسبت به  Nintendo Switch در کورس فروش  عقب خواهد ماند ، زیرا نینتندو در طول سال 2020 سود فروش  خوبی دارد و مدل های Switch بین 199 تا 299 دلار قیمت دارند. هاردینگ رولز پیش بینی کرده است که Nintendo Switch 20.2 میلیون دستگاه به فروش برساند در حالی که پلی استیشن 5  6.5 میلیون و Xbox Series X 4.5 میلیون در سال جاری به فروش خواهد رساند.
Joost van Dreunen ، مدیر عامل SuperData ، یک شرکت Nielsen که صنعت بازی های ویدئویی را تجزیه و تحلیل می کند ، توافق کرد که قیمت گذاری مهم است.
وی گفت: “من پیش بینی می کنم فروش سال اول برای PS5 مشابه PS4 باشد. با این وجود ، این امر بستگی به تمایل سونی برای قیمت آن به قیمت رقابتی دارد.”
با تنظیم نمایشگاه سرگرمی الکترونیکی برای ماه ژوئن امسال و فرصت های زیادی برای سونی برای ارائه اطلاعیه های بیشتر مانند نسخه دوشنبه 16 دی ماه شمسی ، باید به زودی در مورد PS5 بیشتر بیاموزیم.

 

با عضویت در کانال تلگرام فروشگاه از اخبار جدید کنسول های بازی و همچنین تخفیفات ما بهرمند شوید.

 t.me/mashhadsega

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *